حفظ کلمات

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

سلام. روز همه بخیر. میشه بگین چطور می تونیم لغتهایی رو که یاد می گیریم از یادمون نره؟ 

1. مهم ترین نکته در حفظ کلمات جدید توجه به زمینه آنهاست. هر کلمه ممکن است معانی متفاوتی داشته باشد. جمله ای که کلمه در آن واقع شده و یا جملات قل و بعد از آن تعیین می کنند کدام معنی آن کلمه مد نظر است. پس نمی توان برای حفظ کلمات جدید دیکشنری را باز کرد و شروع به حفظ کلمات نمود. چون هر کلمه در زمینه متنی خودش معنی پیدا می کند. 

2. حتما بر روی کامپیوتر یا گوشی خود یک دیکشنری نصب کنید و یا اگر به اینترنت دسترسی دارید از goolge translate یا دیکشنری های آن لاین استفاده کنید و هر گاه معنی کلمه ای را نمی دانید بلافاصله آن را در دیکشنری چک کنید. تلظ هر کلمه در به باد ماندن آن نقش مهمی دارد. حتما تلفظ کلمات را با استفاده از دیکشنری یاد بگیرید. 

3. برای کلمه جدیدی که آموخته اید جمله بسازید و سعی کنید ب جای آن کلمه، آن جمله را بخاطر بسپارید. 

4. به صورت روزانه و منظم با یک معلم زبان صحبت کنید و سعی کنید کلماتی را که آموخته اید در صحبت بامعلم بکار ببرید. بکار بردن کلمات آنها را در ذهن شما تثبیت می کنند. برای این کار می توانید به چت روم سایت و یا گروه واتس اپ لنگوئج تایز بپیوندید: 

http://www.languageties.com/fa/chat

http://www.languageties.com/fa/whatsapp

5. کلماتی را که به خاطر سپردنشان برای شما مشکل است کد گذاری کنید. مثلا آنها را به روشی که فکر می کنید برای شما کاربرد دارد، در ذهن مجسم کنید یا آن کلمات را  به یک یا چند کلمه فارسی تشبیه کنید. به این ترتیب با شنیدن آن کلمه می توانید آن تصویر یا کدگذاری مخصوص خود را به یاد بیاورید و معنی کلمه دوباره در حافظه شما زنده خواهد شد.